Olejki do włosów, olejowanie włosów

Olejki eteryczne, zapachowe, awokado i nie tylko

Kosmetyczka czy… Photoshop?

Tagi: , , , , , ,

9Reklama wpływa dziś niemal na każdą dziedzinę naszego życia. Niepostrzeżenie wkrada się nawet do spraw, których zwykle nie odsłaniamy przed światem. Trudno temu zaradzić. Wręcz przeciwnie – należy spodziewać się, że ten proces z biegiem czasu będzie miał charakter postępowy. Z reguły zarzekamy się, że nie jesteśmy podatni na jej wpływ. Niestety, spece od reklamy są znakomitymi psychologami społecznymi, wiedzą zatem w jaki sposób skonstruować swój przekaz, abyśmy ulegli ich namowom. Szczególnie podatni i spolegliwi jesteśmy wobec reklam produktów, które mają zapewnić nam wymierne korzyści. Do grupy takich produktów należą kosmetyki. Ileż to razy uwierzyliśmy w cudowne działanie jakiegoś odmładzającego specyfiku? W przypadku reklam kosmetyków należy być szczególnie ostrożnym. Wyjątkowej urody kobiety, które zachwalają działanie danego kremu, nie używają go z pewnością na co dzień. Dodatkowo charakteryzacja, jakiej zostały poddane, utwierdza nas w przesłaniu danego spotu reklamowego. Zadziwiające jest to, że choć doskonale znamy już dziś techniki i metody, jakimi producenci starają się nas do siebie przekonać w swoich reklamach, nadal im wierzymy i z tą wiarą przekraczamy próg drogerii, po czym wydajemy niebotyczne sumy na kolejny krem, którego działanie dalekie będzie od obietnic producenta. W tym przypadku wyjątkowo opornie uczymy się na własnych błędach, gdyż z każdym kolejnym kosmetykiem powtarza się mechanizm naszego działania. To zaledwie jeden z przykładów, który daje wyobrażenie o sile reklamy. Uroda jest tak newralgicznym dla wszystkich tematem, że ulegamy wszelkim namowom do zakupu różnych specyfików, które mogą poprawić jej kondycję. Gotowi jesteśmy zarówno do czynienia dużych wydatków, jak i do poddawania się różnym – czasem bardzo kontrowersyjnym – zabiegom. Współczesne trendy kreują bowiem osoby publiczne, których uroda wydaje się być nieskazitelna. Zapatrzeni w ten świat z kolorowych okładek pism, próbujemy dorównać ludziom, którzy swoją urodę zawdzięczają… programom komputerowym.